Google+ Badge

luni, 16 februarie 2015

MCRC acuză GUVERNUL DE GENOCID ASUPRA REVOLUTIONARILOR!

MCRC a înaintat un memoriu de 10 pagini prin care atrage atenția asupra actelor grave de genocid ce afectează grav viața luptătorilor cu merite deosebite. Deasemenea memoriul conține și critici la adresa OUG 95, promovată de SSPR cu scopul strict de a ascunde cavalcada de infracțiuni comise de unii lideri ai revoluționarilor în cârdășie cu reprezentanți ai autorităților. Memoriul se află deja pe masa Consilierilor Europeni la Bruxelles, și a senatorilor PNL. O copie a acestui memoriu a fost însușita și de membrii Comisiei Juridice a Camerei Deputaților. Președintele româniei KLAUS JOHANNIS a pimit și el un asemenea memoriu. În baza acestuia, am depus deja plângere penala in rem împotriva celor ce se fac vinovați de acest lucru, act la care am primit si un răspuns prin care suntem anunțați că plângerea noastră a fost înaintată Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție. Iata conținutul lui:



MIȘCAREA CIVICĂ REVOLUȚIA CURATĂ
Sibiu- str RAHOVEI nr. 31
București- str Prosperității nr 5 A
Bad Herrenalb- Frauenalberstr. 20 Deutschland 77050
Tel.0771742398-PRESEDINTE ALEX OPREA
Tel. 0733406899
Tel. 0787801059-PRESEDINTE EXECUTIV MIHAI ORBUESCU
Tel. 0766 338333- VICEPRESEDINTE OVIDIU STOENESCU
Secretariat: 0766817885- Madalina Gabor
Mail: revolutiacurata@hotmail.com




Stimați domni,

Dorim să vă semnalăm un caz grav de genocid care se petrece in România de peste trei ani de zile asupra Luptătorilor și urmaților eroilor morți în REVOLUȚIA ROMANA din Decembrie 1989.


1.    Infracțiuni contra umanității

  1. Vătămarea integrității fizice și/sau mintale a grupului

Potrivit Legii nr. 341 din 2014, luptătorii cu merite deosebite beneficiază de o indemnizație lunară stabilită de art 4 alin 4 începând cu data intrării în vigoare a acestei Legi, în semn de recunoștință și pentru protejarea acestei categorii sociale față de orice abuz ce ar putea să apară împotriva lor de-a lungul vieții. Majoritatea acestora au ca UNICA SURSA de venit această indemnizație, așa cum dealtfel o recunoaște chiar statul român și dealtfel așa cum este și în realitate. Prin ordonanțe succesive, începând cu anul 2011 s-au tăiat aceste UNICE VENITURI pentru această categorie și menționăm aici Legea 283 din 2011 care invoca art 53 din Constituția României anume criza financiară. Inițial această suspendare a plaților a fost stabilită pentru perioada de 1 an , anume în perioada 2012/2013. Odată cu schimbarea Guvernului, perioada în care potrivit statisticilor, a declarațiilor premierului, starea de criză financiară a fost înlăturata, Guvernul insă, a promovat o altă ordonanță de urgență prin care se prelungește sistarea plăților și pentru anul 2013-2014. A fost de fapt primul act normativ adoptat de nou instalatul guvern in anul 2012. Această a doua ordonanță de tăiere completă a oricărei surse de venit pentru această categorie, emisă contrar normelor de legiferare în România, nemotivată și fără o bază de fundamentare, a dus la adâncirea stării de degradare morală și fizică a revoluționarilor.
Cu toate că la fiecare rectificare de buget, sau în perioadele în care guvernanții simțeau sau primeau informații că Luptătorii se pregătesc de proteste, prin intermediul secretarilor de stat ai SSPR, se aruncau informații cum că lumea trebuie să aibă răbdare că la prima rectificare se va trece la aplicarea în concret a Legii 341 și Luptătorii își vor primi indemnizațiile. Aceste informații false transmise de factorii responsabili au dus la agresarea psihică a acestui grup țintă, la crearea de speranțe și dezamăgiri, la prelungirea în mod neacoperit a stării de așteptare, urmărindu-se prin aceasta secătuirea membrilor grupului Luptătorilor de orice resursă de trai și urmărindu-se de fapt ca datorită lipselor de resurse, aceștia să decedeze, să nu mai aibă posibilitatea deplasărilor la proteste, să fie preocupați de modul în care să își procure hrana zilnică, întreținerea, medicamentele. Cu toate că înainte de anul 2014 se anunța de către SSPR și de către Guvern ca în 2014 oamenii își vor reprimi drepturile, pentru a se evita eventualele manifestații de protest la comemorările evenimentelor din decembrie 89 din anul 2013, Guvernul emite o nouă ordonanță de urgență prin care mai prelungește cu un an sistarea plăților adică a singurei surse de venit pentru majoritatea Luptătorilor în Revoluție. Astfel în anul 2014, aceștia au rămas fără nici o sursă de venit. Mai mult, de-a lungul întregului an 2014, cu ocazia fiecărei rectificări bugetare, reprezentanții guvernului, anume secretarul de stat al SSPR circula prin țară și le promitea revoluționarilor nemulțumiți că vor intra în plată. Mai mult, Guvernul aruncă în mediile de socializare, în media această veste, astfel încât starea de tensiune se amorsa pentru o perioadă. În momentul alegerilor europarlamentare, la fel s-a procedat, anume s-a acreditat de către Guvern ideea că Luptătorii vor intra în drepturi. Mai mult, pentru a da o aparență de credibilitate, Victor Ponta a incheiat protocoale cu revoluționarii în care se specifica clar reintrarea în drepturi. Amintim aici, ca pentru a-i scoate pe revolutionari în stradă impotriva Guvernului Ungureanu, PSD a încheiat un protocol cu BNR, în care acesta spunea ca imediat dupa intrarea la guvernare, drepturile conferite de legea 341 vor fi acordate, cu conditia ca revoluționarii sa susțină demersul lui  PSD de dărâmare a Guvernului Ungureanu-Boc. Astfel au aparut manifestațiile din iarna lui 2012 soldate cu căderea guvenului Boc, ulterior Ungureanu. Protocolul nu a fost respectat, ba mai mult, la instalarea NOULUI GUVERN , primul act normativ emis de acesta a fost Ordonanța de prelungire a sistării plăților. Cu prilejul alegerilor prezidentiale din 2014, s-a mai încheiat un protocol cu vicepremierul Liviu Dragnea cu același obiect, și un protocol dătător de speranțe cu SSPR semnat de Adrian Sanda. Nici unul dintre acestea nu a fost respectat.
Toate aceste manipulari și înșelaciuni au dus la sinucideri datorate lipsei mijloacelor de trai pe fondul atacurilor la nivel psihic al Luptătorilor, hărțuiri repetate, lipsa de transparență a institutiei SSPR , aruncare intenționată de zvonuri, etc. În perioada 2012-2014 datorita lipsurilor mijloacelor de trai, a imbolnavirilor grave și a imposibilității achiziționării de medicamente, a modului sub limita saraciei de trai, au murit in jur de 1850 de revoluționari, Luptători cu Merite Deosebite.
Un alt aspect este cel care a dus la adevărate tragedii în familiile revoluționarilor supuși genocidului, anume faptul că în baza Legii 341 se puteau acorda credite pentru locuințe, sau alte cheltuieli necesare având la bază indemnizația reparatorie.  O dată cu suspendarea plăților, aceste credite nu au mai putut fi achitate- deși, Legea 341 dădea speranța unui venit sigur și garantat și PREVIZIBIL- O ALTA TORTURĂ DE NATURA PSIHICĂ- astfel că Luptătorii au fost executați silit, evacuați din locuințe, aduși unii sub limita sărăciei.
Mai mult, autoritățile, în scopul evitării pericolului ca în urma nemulțumirilor oamenii să se poată organiza, să poată porni procese, să participe la proteste, au redus și menținut restricțiile la biletele gratuite de călătorie CFR exact în același timp cu tăierea indemnizațiilor ca unice surse de trai. Din acest motiv, posibilitatea materială de a-și exprima nemulțumirile, de a trece la acțiuni în instanțe, de a călători spre capitală la sediile autorităților, al SSPR, au fost reduse la maximum, astfel ca vocile acestora nu s-au putut face auzite și autoritățile s-au protejat prin aceste masuri în mod ilegitim de legitime posibile acțiuni în justiție. Și acest lucru a contribuit la umilirea psihică a membrilor grupului Luptătorilor cu merite deosebite, la crearea unei stări de frustrare, stare ce în multe cazuri s-a soldat cu sinucideri, atacuri cerebrale, infarcturi, etc.

  1. Supunerea grupului la condiții de existenţă de natură să ducă la distrugerea fizică, totală sau parţială, a acestuia

Așa cum reiese din cele prezentate, revoluționarii Luptători cu Merite deosebite trăiesc în proporție de peste 70 la sută în condiții de natură să ducă la distrugere fizică totală sau parțială. Peste 80 la sută dintre aceștia sunt bolnavi, bolile cel mai frecvent întâlnite țin de alimentația precară, condiții de igienă precare, condiții de viață deosebit de reduse (fără curent electric, locuințe insalubre, pe străzi, etc), toate acestea instalate ca urmare a tăierii drepturilor conferite de Legea 341.

Înţelegerea în vederea săvârşirii infracţiunii de genocid se pedepseşte cu închisoarea de la 5 la 10 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.

Începând cu suspendarea drepturilor conferite de Legea 341, s-a decis la nivelul tuturor partidelor politice, a guvernelor indiferent de culoare, exterminarea completă a grupului de Luptători cu Merite deosebite. Astfel, pentru slăbirea pericolului de a protesta împotriva abuzurilor autorităților, veniturile unice au fost tăiate doar categoriei acesteia, deși în Legea 341, există și alte categorii aflate în plată, cum sunt răniții fara grad de invaliditate, raniții cu grad de invaliditate, reținuții, etc. S-a creat astfel o discriminare cu scopul ca această categorie să nu mai aibă sprijinul celorlalte categorii de revoluționari, asupra celor aflați în plată planând mereu sceptrul amenințării că și lor le pot fi tăiate oricând drepturile ca și luptătorilor. Mai mult, pensionarii revoluționari din categoria Luptători cu Merite deosebite primesc 0,6 la sută din venitul mediu pe economie, adăugat la pensiile lor de drept. Acești 0,6 nu au fost tăiați, astfel că a apărut o falie chiar în rândul Luptătorilor cu Merite deosebite, deoarece cei cu 0,6 nu au mai fost solidari cu ceilalți în demersurile lor de intrare în drepturile legale referitoare la Legea 341.
În acest sens atât guvernul Boc, cât și următoarele UNGUREANU și PONTA au fost înțelese pentru comiterea genocidului. Mai mult, din declarația din parlament a numitului PONTA VICTOR VIOREL , reiese clar ura manifestată de acesta, în calitate de lider al partidului aflat la guvernare în prezent, potrivit căreia: DOMNULE BOC, dacă dumneavoastră le dați banii înapoi revoluționarilor, eu li-i tai. Afirmația a fost făcuta cu prilejul ședinței solemne a Parlamentului României dedicată REVOLUȚIEI ROMÂNE DIN DECEMBRIE din anul 2012, adică exact când ordonanța Boc de taiere a drepturilor urma sa își înceteze operabilitatea iar Guvernul Boc era suspectat de Ponta că va repune Luptătorii în drepturi! Ponta de aceea cum a venit la putere a și prelungit ordonanța lui Boc!
În discuțiile publice, Victor Ponta ca dealtfel și Emil Boc, au susținut ideea că revoluționarii sunt impostori, milogi, că huzuresc pe bani publici, că au obținut tot felul de terenuri, spații comerciale etc. Menționez ca sub 8 la suta din numărul de Luptători și-au obținut și celelalte drepturi conferite de Legile 42 si 341, restul trăind în sărăcie și nebeneficii de nici un asemenea drept.

Incitarea la săvârșirea infracțiunii de genocid, comisă în mod direct, în public, se pedepsește cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.


Prin afirmația lui Victor Viorel Ponta amintită mai sus, precum și incitarea presei la denigrarea revoluționarilor, prin prezentarea mereu în culori negative a Luptătorilor din Revoluție, ca milogi, profitori, s-a creat o imagine negativă a acestora și în rândurile populației. Dacă imediat după Revoluție și până în anul 2011, Luptătorii erau respectați, după această campanie, categoria Luptătorilor cu Merite Deosebite este gruparea cea mai prost văzuta de către populația României ca urmare a intoxicărilor sistematice practicate de autoritățile române. Astfel, în urma acestui atac de imagine, aproape toti Luptătorii care se aflau încadrați în muncă au fost concediați sub diverse motive, mai degrabă neîntemeiate, iar în ultimii trei ani aproape nimeni nu mai dorește să angajeze revoluționari. Dintre revoluționarii rămași fără venituri ân urma tăierii drepturilor, doar 1 la sută au fost încadrați în muncă, aceștia redeclarându-și calitatea de Luptători cu Merite Deosebite. Cei despre care se știe de către angajatori că au această calitate sunt refuzați, marginalizați sau desfășoară munci cu mult sub pregătirea lor.

Forma continuată a infracțiunilor contra umanității in acest caz.

Odată cu Jubileul celor 25 de ani de la REVOLUȚIA ROMÂNA, VICTOR VIOREL PONTA a anunțat intrarea în plată a Luptătorilor din REVOLUȚIE. Mai mult, după discuțiile cu FMI, la nici o oră după aceste discuții, premierul iese public și anunță faptul că începând cu 1 ianuarie 2015, Luptătorii vor reintra în drepturile amânate timp de trei ani, conform Legii 341. Acest lucru se întâmpla în timpul în care comemorările urmau să aibă loc, tot cu scopul ca la acestea să nu apară manifestări de proteste, despre care guvernul știa că pot genera căderea guvernului dacă s-ar fi radicalizat. La data de 20 decembrie apare în MONITORUL OFICIAL nr. 945 Ordonanța de urgență privitoare la reglementările salariale din sistemul bugetar. În mod contrar tuturor declarațiilor și asigurărilor date, la articolul 39 din această ordonanță se specifica faptul că în anii 2015 și 2016, indemnizațiile pentru Luptători nu se plătesc, adică o nouă prelungire a situației anterioare cu încă 2 ani. Ordonanța apare in noaptea de 19 spre 20 decembrie 2014, cu toate că în ședința de Guvern din data de 19 decembrie nu se discutase această prelungire, ci mai mult, se anunțase chiar în acea zi reintrarea în plata de către numitul Darius Valcov, ministrul Bugetului. Imediat după apariția acestei ordonanțe, în aceeași noapte, revoluționarii și o parte din populație se mobilizează pe site-urile de socializare și anunță mari manifestări de stradă în ziua de 21 decembrie în București și Timișoara cu tema CĂDEREA GUVERNULUI. În dimineața zilei de 20 decembrie, sesizând pericolul, ministrul Bugetului DARIUS VALCOV iese public pe tot parcursul zilei și anunță că s-a comis o eroare materială și că aceasta va fi îndreptată în cel mai scurt timp. Mai mult, dă asigurări că de la 1 ianuarie oamenii își vor primi banii. În data de 23 decembrie apare erata la articolul 39 în MONITORUL OFICIAL NR 947.
La data de 29 decembrie are loc o noua ședință de Guvern. Pe ordinea de zi a sedinței nu mai apare nici un act legislativ legat de categoria Luptătorilor cu Merite Deosebite, și nici nu se discută în guvern nimic în acest sens, decât că se respinge propunerea Secretarului de Stat Adrian Sanda de a modifica Legea 341, pe motiv ca nu are avizul Consiliului Legislativ și că creează mari discriminări, ceea ce ar avea drept consecință faptul că de la 1 ianuarie oamenii își vor încasa drepturile legale.
În noaptea de 30 spre 31 decembrie în Monitorul Oficial nr. 969 apare OUG nr. 95 care are ca scop de facto neplata în continuare a indemnizațiilor pentru Luptători, deoarece introduce alte categorii de luptători, reverificare, preschimbarea unor certificate, reetapizează perioadele revoluției, etc. Acest proces este unul de durată, în sensul că cel care ar fi trebuit ca în ianuarie să își încaseze indemnizația va fi nevoit să facă o serie de demersuri ce ar putea dura luni de zile sau ani pâna să își recapete drepturile. Adică art. 39 care stopa plățile și în 2015 și 2016 se aplică, dar sub aparenta formă a unor modificări de lege. De facto, Luptătorii nu intră în plată decât teoretic. Din experiențele verificărilor de același tip apărute o dată cu L 341, care durează de 10 ani și nu sunt finalizate, la fel și această OUG creează un orizont de așteptare nou, timp în care ar mai deceda mulți Luptători, ar continua executările silite (unele stopate la înțelegere cu băncile care au fost asigurate -si au acceptat oprirea executărilor pâna în ianuarie 2015 o dată cu intrarea în plată,  de declarațiile autorităților cum că de la 1 ianuarie Luptătorii intră in plată), genocidul în fapt continuând, deoarece nici unul dintre ei nu va încasa nimic în ianuarie și lunile următoare din 2015.

2.    Infracțiuni de abuz în serviciu

Absolut toate ordonanțele menționate mai sus nu au fost emise în condiții de legalitate. Nici una nu a fost supusă dezbaterii publice, nu a fost anunțată, ci dimpotrivă, s-a spus mereu că se va reintra în plată, după care Guvernul Ponta a emis actul juridic. Nici ordonanța din 2012 și nici cele din 2013 sau OUG 95 din 2014 nu au fost publicate pe lista ședințelor de Guvern, oamenii fiind astfel abuzați prin vicierea condițiilor de previzibilitate, transparență decizională și cu efecte devastatoare în viața lor. Astfel oferirea de speranțe, potrivit cărora problema Luptătorilor se va rezolva a dus în multe cazuri la situații în care ei au angajat proiecte, au dat termene pentru achitarea datoriilor, au renegociat eșalonări cu privire la plata unor datorii la întreținere etc., acestea fiind apoi înșelate și transformându-i pe Luptători în persoane de moralitate îndoielnică, în oameni fără cuvânt fata de terți. Mai mult, oferindu-se asigurări pentru 2015 de către autorități, Luptătorii datori la bănci au anunțat băncile că o dată cu primirea indemnizaților vor plăti restanțele la credite, sau vor achita alte datorii. Datorită OUG 95, aparută exact înainte cu câteva ore de închiderea tutror instituțiilor înainte de sărbătoarea Anului Nou, oamenii nu au avut nici măcar timpul necesar sa își renegocieze aceste datorii , să prezinte băncilor situația de ultimă clipă intervenită.
Abuzurile legislative în cazul OUG 95 sunt evidente: ordonanța modifică o lege, anume Legea 341 în condițiile în care art. 115 din Constituție interzice acest lucru, Guvernul în perioada de aplicare a Legii de abilitare de a emite ordonanțe de urgență se substituie Parlamentului și modifică în esență Legea 341 după cum urmează:
-          Redefinește etapele revoluției.
-          Modifică categoriile de revoluționari și creează noi categorii sociale.
-          Fragmentează și tratează discriminator Luptătorii cu merite deosebite de luptătorii cu rol determinant (adică această categorie a Luptătorilor este și ea la rândul ei împărțita, creând deja dezechilibre sociale și sporind gradul de pericol a păcii sociale în cadrul aceleași categorii).
-          Ascunde falșii deținători de certificate de cei care le dețin legal, protejând prin aceasta și autorii falsurilor, adică pe cei din instituțiile statului implicați în aceasta.
-          Aduce modificări în Legea Bugetului de Stat, deoarece sumele prevăzute a fi achitate conform Legii 341, se modifică, fapt interzis, deoarece Legea Bugetului a fost promulgată în condițiile în care această OUG 95 nu exista.
-          Are la bază prezumții de vinovăție, rea credință, demonstrate prin însăși justificarea apariției ei.
-          Creează posibilitatea apariției de noi centre de corupție (necesitatea reavizării de către ANUMITE ONG –uri a titlului de luptător- avizări pe care însăși statul recunoaște ca la apariția Legii 341 din 2004 s-au făcut contra cost, sau contra unor servicii, chiar dacă beneficiarul îndeplinea toate condițiile legale de a primi titlul de luptător). De asemenea, instituie o comisie formată strict din aparatul SSPR condus de UN OM POLITIC astfel încât noile titluri să fie date doar oamenilor de partid sau a celor ce convin, creând suspiciunea și a unor sume de bani ce pot fi percepute pentru obținerea avizelor acestei comisii, mai ales ca SSPR-ul este cunoscută ca instituție în care Parchetul operează deja cercetări exact pe aceste tipuri de infracțiuni prilejuite de preschimbarea certificatelor pe Legea 341. Precizez că toți foștii secretari de Stat și alți conducători ai acestei instituții sunt arestați pentru fapte de corupție sau în cercetări.
-          Nu respectă nici o normă de reglementare în domeniul emiterii ordonanței de urgență.(exemplu nu respecta Legea transparentei decizionale)
-          Are un conținut confuz, cu scopul clar de a putea da loc de interpretari
-          Nu oferă previzibilitate și nici termene pentru reverificări și emiteri de noi certificate de revoluționari, etc.
-          Face referiri si are ca izvor de drept Legea 42, in mod explicit, lege abrogată din anul 2004, ceea ce o plasează in domeniul încălcării grosolane a Constituției,
-          Continuă să mențină neplata Luptătorilor cu merite deosebite, până la finalizarea procesului de preschimbare, preschimbare ce nu oferă nici măcar o data temporala certă,
-          Momentul apariției în Monitorul Oficial demonstrează intenția de fapt a Guvernului, de a nu plati aceste drepturi, cu toate că acesta declara sus și tare plata lor începând cu 1 ianuarie 2015. In luna ianuarie si următoarele, in fapt nimeni nu va primi indemnizația, ceea ce poate duce la apariția de noi dezechilibre. Spre exemplu , in baza declarațiilor diferiților miniștri si ale premierului cum ca Legea 341 va fi aplicata concret din 2015, oamenii se asteptau sa isi primească banii incepind cu ziua efectuarii platilor de către Casele de Pensii, anume 15-23 ianuarie. În baza acestora, oamenii și-au renegociat contractele cu băncile, sau cu creditorii, însă intervenția OUG 95 din 2014, publicata doar in 30 decembrie , a dat peste cap toate acestea, astfel incit beneficiarii sunt puși in situația executărilor silite de orice natura, ei devenind astfel NECREDIBILI și neserioși în fața creditorilor.( din nou se acționează asupra profilului moral al Luptătorului, astfel ca imaginea generală a Luptătorilor să devină una marginală). Daca ar fi existat bune intenții, de ce Guvernul nu a emis aceasta OUG in cursul anului 2014, astfel incit Luptătorii sa fi avut timp sa iși preschimbe certificatele, iar din ianuarie sa își primească banii?
-          Se operează în continuare cu prezumții INADMISIBILE in orice stat de drept, anume prezumția de nevinovăție sau cea a bunei credințe fiind eludate în mod grosier. Astfel, se susține chiar în textul OUG 95 din 2014 faptul ca ar exista persoane care nu iși merita titlul de Luptători cu merite deosebite. Însă cei care și l-au obținut cinstit de ce sunt supuși aceluiași regim cu cei despre care se vorbește( fără probe individualizate, atenție!) ca ar fi ilegali? O asemenea abordare aduce grave prejudicii unui sistem de drept indiferent de doctrina ce stă la baza oricărui sistem de drept fie el roman sau de tip commmon wealth.
-           

3.    Infracțiuni de corupție sau asimilate acestora

Din economia OUG 95 din 2014, statul roman recunoaște că a emis , prin diferite persoane cu atribuții în domeniu ACTE REFERITOARE LA REVOLUȚIONARI IN MOD ABUZIV ȘI ILEGAL: - Având în vedere faptul că există suspiciuni, privind modul de preschimbare a certificatelor doveditoare, conform prevederilor Legii nr.341/2004.
Cu alte cuvinte, aceste suspiciuni au la bază probe, persoane care fiind angajate în procesul de preschimbare au comis ilegalități (secretari de stat, comisii SSPR, comisii parlamentare, funcționari, etc). Motivele acestor ilegalități sunt cu siguranță bazate pe obținerea de beneficii,materiale și politice, ceea ce afectează existența statului de drept, deci securitatea națională.

Prin urmare, domnilor, vă solicit retragerea oricăror acte normative de acest gen, care aduc grave prejudicii funcționarii statului de drept și care incalca grav drepturile omului, implicit si a OUG 95. Mai mult, CEDO a stabilit printr-o decizie din luna noiembrie a anului 2014, faptul că Luptătorii sunt victime ale revoluției Române, și continuă să fie in aceste zile victime .

Semnalări asupra nerespectării normelor de tehnica legislativă.

În elaborarea OUG 95 și ale actelor normative subsecvente, Guvernul încalcă în mod grosolan prevederile legale în materie de reglementare, anume, HG1226 din 2007, art. 41 alin1-7.
a.                              nu are avizul Departamentului pentru relația cu Parlamentul, privind oportunitatea promovării acesteia din punct de vedere al urgenței- aviz obligatoriu.
            b.            Nu a fost respectat punctul 2 din HG, așa cum este statuat:
(2) La primirea avizului de oportunitate din partea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, inițiatorul prezintă proiectul de ordonanță de urgența în cadrul reuniunii de lucru pregătitoare, în vederea anunţării.
              c.       Nu a avut loc nici o ședință pregătitoare la care această OUG să fie luată în discuție, așa cum se prevede la punctul 3 din art. 41, al Regulamentului cu carcter OBLIGATORIU prin care Guvernul poate promova Ordonanțe de urgență sau ordonanțe simple.
(3) După anunţarea în reuniunea de lucru pregătitoare iniţiatorul demarează procedura de consultare cu ministerele şi cu alte instituţii definite în art. 25 şi 26, precum şi procedura de avizare în termenele stabilite în reuniunea de lucru pregătitoare.
În cadrul procesului de elaborare al OUG 95, nu s-a respectat nici art 42 din Regulamentul amintit, deoarece acesta prevede un aviz obligatoriu al Departamentului pentru Relația cu Parlamentul înainte de demararea procedurii de consultare, procedură care nu a avut loc în mod real.
La art. 43 se prevede faptul că (3) Agenda de lucru a ședinței Guvernului se comunică de către Secretariatul General al Guvernului, împreună cu proiectele de documente de politici publice, proiectele de acte normative sau alte documente, precum şi documentele însoțitoare respective, tuturor membrilor Guvernului, conducătorilor altor autorități publice interesate, precum şi altor participanți la ședința Guvernului, cu cel puţin 24 de ore înainte de ziua şedinţei Guvernului.
Constatăm că pe agenda de lucru nu figura adoptarea OUG95, astfel că nu avea cum ca aceasta să fie anunțată cu 24 de ore ănaintea ședinței de Guvern.

Despre lipsa avizului Consiliului Legislativ

Avizul Consiliului Legislativ este obligatoriu, așa cum prevede art 34 alin.6 din Regulamentul aprobat prin HG 1226 din 2007. a) avizul Consiliului Legislativ, ce urmează să fie emis potrivit legii, în termenul solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de:
- 24 de ore pentru proiectele de ordonanțe de urgența;
- 2 zile, pentru proiectele de legi care urmează să fie transmise Parlamentului cu solicitarea dezbaterii în procedură de urgenţă;
- 10 zile pentru celelalte proiecte de acte normative;
Acest aviz trebuie cerut de către Secretariatul General al Guvernului. Astfel la data de 29 decembrie 2014, în jurul orei 9, SGG inaintează spre avizare proiectul OUG 95. În aceeași zi, are loc ședința de guvern , la orele 13.00, ședința la care nu se discuta OUG 95 , ea nefiind dealtfel trecută nici pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Mai mult, la data de 30 decembrie 2014, adică după ședința de Guvern, apare și avizul CONSILIULUI LEGISLATIV, cu observații. Asta înseamnă că deși potrivit regulamentului, Guvernul avea obligația să opereze în textul ordonantei observațiile Consiliului Legislativ,  nu a făcut-o, deoarece OUG 95 nici măcar nu a fost discutată în guvern și mai mult, observațiile au apărut după ședința de guvern, adică pe data de 30 decembrie! În noaptea de 30 31 decembrie apare în Monitorul Oficial nr 969 OUG 95, nemodificată conform cererilor Consiliului Legislativ. După cum se poate observa, termenul în care CL ar fi trebuit să primească proiectul OUG 95 ar fi trebuit să fie de minim 24 de ore, însă între trimiterea la Consilul Legislativ a proiectului și ședința de guvern au fost doar 4 ore!.
De asemenea au fost încălcate dispozițiile art. 12, lit. J din HG 561 din 10 mai 2009,Mon Of. 319 mai 2009, art.13 al.2 prin care nota nu poate constitui temei juridic , adică Sanda a folosit un protocol semnat de niste persoane, art. 15 al.6 – proiectul nu a fost supus consultării în condițiile acestui articol, al. 7- oug nu a fost supusa în consultare, art. 24- la prezentarea în SGG nu exista aviz de la Consiliul Legislativ ( anexam prezentei probele!), s.a.m.d.
Nerespectarea TRANSPARENȚEI DECIZIONALE

În România, participarea cetăţenilor şi transparenţa procesului decizional în cadrul administraţiei publice sunt reglementate prin Legea nr. 52/2003 (privind transparenţa în
procesul decizional al administraţiei publice) şi Legea nr. 544/2001 (referitoare la accesul
liber la informaţiile publice). Ambele legi au cunoscut amendamente şi o evoluţie în
decursul anilor. Legea 544/2001 a fost modificată în 2006 prin Legea nr. 371/2006 şi
Legea nr. 380/2006, în timp ce Legea nr. 52/2003 a fost amendată în 2013 prin Legea
nr. 281/2013, fiind republicată in 03.12.2013. Legea este împărţită în două mari capitole.
Primul se referă la participarea cetăţenilor în procesul de elaborare a actelor normative. Cel
De al doilea reglementează implicarea cetăţenilor în adoptarea unui asemenea act.
De altfel, această distincţie trebuie stipulată în mod clar. Prima etapă înglobează procedura
care are loc înainte ca propunerea să fie transpusă într-un act normativ. Cea de-a doua etapă implică un proces prin care corpul decizional stabileşte ca propunerea să devină
un act normativ obligatoriu.
În cazul OUG 95, nu a fost respectat art. 7 din Legea nr 52 din 2003, republicată și modificată prin Legea 283 din 2013, în sensul că proiectul OUG nu a fost supus dezbaterii publice, iar cei afectați de acest proiect nu au putut ști despre acesta decit în momentul apariției sale în Mon Oficial. Iată textul de Lege nerespectat:
Art. 7( Legea Transparenței decizionale)
(1) In cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administratiei publice are obligația sa publice un anunt referitor la aceasta actiune in site-ul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, intr-un spatiu accesibil publicului, si sa-l transmita catre mass-media centrala sau lcoala, dupa caz. autoritatea administratiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informatii.
(2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile lucratoare inainte de supunerea spre avizare de catre autoritatile publice. anuntul va cuprinde: data afisarii, o nota de fundamentre, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, un studiu de impact si/sau de fezabilitate, dupa caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul-limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind actul normativ.
Mai mult, nu au fost respectate nici minimele reguli în domeniu, proiectul fiind ținut secret atât de către Secretarul de Stat Adrian Sanda cât și de ceilalți membri ai guvernului, deși aceștia aveau obligațiile rezultate din textul de lege următor: (6) Persoanele sau organizatiile interesate care transmit in scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se refera, mentionand data trimiterii si datele de contact ale expeditorului.
(7) Conducatorul autoritatii publice va desemna o persoana din cadrul institutiei, responsabila pentru relatia cu societatea civila, care sa primeasca propunerile, sugestiile sau opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus.
(8) Proiectul de act normativ se transmite spre analiza si avizare autoritatilor publice interesate numai dupa definitivare, pe baza observatiilor si propunerilor formulate potrivit alin. (4).
(9) Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica.
Nu s-au putut face obiectii conform alin 6, deoarece nu s-a știut despre acest proiect decât în momentul aparitiei OUG 95 în Mon Oficial, adică atunci cind deja producea efecte.Nici alin 7 nu a fost respectat, deoarece nu există nici un act care să demonstreze respectarea alin. 7. Astfe, pe cale de consecință alin.8 a fost încălcat și el.Alin.9 nu a fost nici el respectat, deoarece toate întâlnirile cu reprezentanții revoluționarilor pe această OUG au avut loc dupa ce aceasta deja își producea efectele.

Având în vedere cele prezentate aici, precum și alte observații cum ar fi de exemplu modificarea etapelor istorice ale Revoluției din decembrie 89, afectarea in corpus legis a Legii care guvernează situația revoluționarilor, neconstituționalitatea normelor OUG 95, Consiliul de Conducere al MIȘCĂRII CIVICE REVOLUȚIA CURATĂ vă solicită
  1. luarea de urgență a măsurilor ce se impun, anume ABROGAREA SAU RETRAGEREA URGENTĂ A OUG95 DIN 2014, OG nr.1 din 2015, și a actelor subsecvente- cu aplicarea imediată a Legii nr. 341
  2. organizarea unei întâlniri de urgență cu echipa desemnată de noi pentru discuții –echipă formată din specialiști.
În caz contrar în termen de 14 zile de la remiterea prezentei,  ne considerăm îndreptățiți să demarăm procedurile INTERNAȚIONALE în materie de ÎNCĂLCARE GRAVĂ a drepturilor fundamentale ale omului și în materie penală, deoarece toate aceste manopere stau la baza demonstrării infractiunilor asociate de Crime împotriva vieții.
               

Președintele Mișcării Civice REVOLUȚIA CURATA
Alex Oprea

Vicepreședinte
Ovidiu Stoenescu

Secretar General
ViorelRinghilescu



Notă: Prezentul memoriu întrunește acceptul cvasitotalității revoluționarilor din ROMÂNIA, persoane fizice și asociații de revoluționari. O copie a acestuia va fi depusă la CE.
Prezentul document contine 10 (zece) pagini iar semnăturile pot fi confirmate telefonic de către cei trei semnatari ai documentului în cazul în care acesta este transmis electronic. Prezenta are patru anexe reprezentind modul în care s-a obținut în mod ilegal avizul Consiliului Legislativ.